Inline

In line 313

Inline

In line 313

طبقه بندی موضوعی

پیشگفتار

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۲۲ ق.ظ

پیشگفتار

پیش از آغاز به کار با فلسک، این نوشته را بخوانید. امیدوارم این نوشته پاسخی به برخی پرسش‌ها درباره اهداف و چشم‌انداز پروژه و همچنین پاسخ به پرسش چه زمانی فلسک را به کار ببریم و چه زمانی به کار نبریم باشد.

 

منظور از "میکرو" چیست؟

میکرو به این معنی نیست که همهٔ برنامهٔ پایتون شما باید در یک فایل باشد (اگر چه می‌تواند باشد)؛ و به این معنی هم نیست که فلسک در کارکرد فاقد امکانات و یا ضعیف است."میکرو" در میکروفریم‌ورک به این معناست که هدف اصلی ساده نگه‌داشتن هسته در عین انعطاف پذیریست. فلاسک نمی‌خواهد تصمیمات زیادی برای شما بسازد، برای مثال در انتخاب پایگاه داده در فلسک شما آزادید هرچه می‌خواهید استفاده کنید. تغییر آن تصمیماتی را هم که می‌گیرد،مانند به‌کارگیری موتور تمپلت جینجا، آسان است. همهٔ چیزهای دیگر به خودتان بستگی دارد. بنابراین فلسک می‌تواند هرچیزی که نیاز دارید و ندارید باشد.

به طور پیش‌فرض، فلسک یک لایه انتزاعی پایگاه داده را شامل نمی شود، کتابخانه‌های مختلف دیگری که اکنون وجود دارند می‌توانند کارِ فرم اعتبار سنجی یا هرچیز دیگری (که با پایگاه‌داده در ارتباط است) را برای شما انجام دهند. درعوض، فلسک از افزونه‌ها(گسترش‌ها) پشتیبانی می‌کند تا اینچنین ویژگی‌ها و عملکردها را به فلسک اضافه کند به نحوی که گویی از پیش در خود فلسک پیاده‌سازی شده‌اند. افزونه‌های متعددی که اتصال و ادغام پایگاه‌داده، فرم اعتبار سنجی، مدیریت(راه‌اندازی) آپلود، فناوری‌های احراز هویت مختلف و غیره را میسر می‌کنند. فلسک شاید «میکرو» باشد، اما برای نیازهای جورواجور آماده است.

 

پیکربندی و هم‌آیی‌ها

فلسک مقادیر پیکربندی زیادی دارد، با پیشفرض‌های معقول، و مقدار کمی سر هم کردن (هم‌آیی) در زمان آغاز کار. با هم‌آیی فایل‌های پوسته(تمپلت) و فایل‌های استاتیک(ثابت) در زیرپوشه‌های پوشه اصلی سورس(منبع) پروژه پایتون قرار می‌گیرند، که نام‌های آن‌ها به ترتیب templates و static است. با اینکه می‌توانید این نام‌ها را تغییر دهید، اما نیازی نیست. به‌ویژه حالا که در آغاز کارید.

 

  • ۰
  • ۹۹/۰۲/۲۶
  • ۳۳۴ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی